حمله مسلحانه به ۲ کارمند گمرک در سیستان و بلوچستان انفجار مین در سردشت موجب قطع‌عضو یک نفر شد استقرار ۸۰ آمبولانس در مسیر مراسم خاکسپاری رئیس جمهور در مشهد پوشش ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان در دوران شهید آیت الله رییسی سنت حسنه «رتبه‌بندی معلمان» یادگار شهید رئیسی است تغییرات محیطی موجب افزایش بیماری‌های آلرژیک شده است از ابتلای ۶۰ درصد ایرانی‌ها به چاقی تا ارتباط ۱۳ سرطان به چاقی! باید‌ها و نباید‌های غذایی برای افسردگی کبد برای حفظ سلامت مغز اسید تولید می‌کند ۴ تمرین مفید که به تقویت حافظه و تمرکز کمک می‌کند چگونه احترام به والدین را به فرزندان خود بیاموزیم؟ این میوه‌ها را به هیچ عنوان در یخچال نگه ندارید استفاده از رایحه‌های خاص در درمان فراموشی | ارتباط غیرمنتظره بین جوهر نعنا و آلزایمر امیرعبداللهیان؛ همان دیپلماتی که رنج بیماران پروانه‌ای را لمس کرد الزامات رفتار با کودک ۲ تا ۳ ساله دروغ یا تخیل کودکانه! ۴ راهکار ساده و موثر برای تمیز کردن گوش‌ها راه‌اندازی ۵ ایستگاه تقویت‌کننده همراه‌اول برای روز تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید در مشهد مرگ مشکوک حقوقدان جوان چهار روز پس از ترک خانه! چه زمان‌هایی بهتر است آب بنوشیم؟
سرخط خبرها

کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال

  • کد خبر: ۲۲۷۲۴۳
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به کاهش آمار ازدواج در سال ۱۴۰۲ به دلیل پیری جمعیت، از افزایش زایمان زنان ۲۰ تا ۲۴ سال در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی جمعیت که در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲، شاهد افزایش چشمگیر موالید مادران در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده‌ایم که نشانگر کاهش سن زایمان و باروری است. کاهش سن زایمان باعث می‌شود که برای تولد نوزادان بعدی راحت‌تر بتوان برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: زایمان در سنین کمتر از ۳۰ سال عوارض کمتری دارد و مادر نیز فرصت دارد که برای فرزندآوری‌های بعدی آماده شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد زایمان‌های سوم افزایش یافته است، گفت: تعداد فرزندان چهارم و پنجم نیز در کشور افزایش یافته است.

در ادامه، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با بیان اینکه سال گذشته وزارت بهداشت به‌عنوان برترین دستگاه در جوان‌سازی جمعیت معرفی شد، گفت: ما بیش از ۲۰ جلسه در قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت داشته‌ایم و به‌جز یک مورد، همه قوانین ابلاغی به وزارت بهداشت، اعلام و آیین‌نامه‌های آن تدوین شده است.

وی افزود: خدمات مشاوره فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی توسط ۳۲ هزار بهورز در مراکز شهری و روستایی و ۲۲ هزار مراقب سلامت در مناطق شهری انجام می‌شود که ۱۳ هزار نفر از این افراد ماما هستند. در خدمات بیمارستانی و بلوک‌های زایمان مرتبط با بارداری، ۱۰ هزار و ۲۰۰ ماما و بیش از ۲ هزار متخصص زنان خدمت ارائه می‌کنند. ۱۱۳ عنوان خدمت به مادران باردار به صورت رایگان در نظام شبکه بهداشتی کشور ارائه می‌شود.

جباری با اشاره به کاهش آمار ازدواج نیز گفت: در آمار‌های مرتبط با ازدواج، در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به ۱۴۰۱ حدود ۸.۷ درصد کاهش ثبت ازدواج داشتیم. در ۱۴۰۲، تعداد ۴۸۱ هزار و ۲۶ ثبت ازدواج داشتیم. یکی از دلایل اینکه روند ثبت ازدواج در کشور نزولی شده این است که جمعیت جوانی که در سن ازدواج قرار می‌گیرند، سال‌به‌سال کاهش می‌یابند.

وی بیان کرد: همچنین آمار ثبت طلاق در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به ۱۴۰۱ کاهشی بوده است. در سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۰۷ هزار مورد طلاق و در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۰۱ هزار مورد طلاق ثبت شده است که نشانگر کاهش حدود ۳درصدی آمار طلاق است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش‌ازازدواج برای جوانان خاطرنشان کرد: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی میزان اثربخشی آموزش‌های پیش‌ازازدواج را در کشور ارزیابی کرد که براساس گزارش این مرکز، ۹۰ درصد زوجین از این آموزش‌ها اعلام رضایت کرده‌اند و آگاهی زوجین قبل و بعد از این کلاس‌ها افزایش معنی‌داری داشته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->